Pages

Wednesday, 4 October 2017

Saraf Rosak Akibat Kencing Manis

Salah satu komplikasi yang di akibatkan oleh penyakit kencing manis ialah kerosakan saraf.

Tidak semua tapi rata-rata mereka mengalaminya.

Jika tidak pada kaki, mungkin pada mata.

Apa yang pasti, saraf rosak ini mengambil masa yang lama. Bertahun-tahun tanpa kita sedar. Tau-tau aje kita mungkin dah di peringkat yang susah untuk dirawat.

shaklee kuantan, vivix kuantan

Salah satu tanda saraf kita telah rosak ialah kita berasa:

  • kebas-kebas
  • sesemut macam kena cucuk dengan jarum
  • rasa panas, gatal dan pedih
  • hilang deria sentuh, kita picit-picit pun tak rasa apa
Pada awalnya, semua simptom ni akan datang dan pergi. Ia tak berlaku dengan kerap sampai kita pun tak tau itu rupanya petanda saraf rosak. Kita pun rasa, macam normal je kan.

Kerosakan saraf atau neuropathy ini kebiasaannya melibatkan bahagian kaki walaupun ia boleh juga berlaku pada bahagian lain seperti pada tangan.

Saiz arteri yang semakin sempit ke bahagian kaki, zakar dan kulit akan membawa kepada:

1. Gangrene

Apabila kaki mengalami luka, ia akan lambat baik kerana darah yang bernutrien dan beroksigen susah nak sampai ke bahagian kaki.

Seringkali mereka yang ada luka pada kaki akan hilang deria rasa, sakit pun tak rasa apa-apa. Apabila jangkitan kuman telah berlaku dan sukar nak dirawat, kaki akan di potong.

2. Impotens (lemah syahwat atau mati pucuk pada lelaki)

Ini berlaku sebab bekalan darah yang lemah ke bahagian tersebut.

3. Mana-mana luka yang lambat baik

Kebiasaannya, luka akan semakin pulih dalam masa tiga hari. Tapi bagi pesakit kencing manis, mereka mengambil masa yang agak lama.


Apabila paras gula tidak di kawal dan selalu tinggi, ia akan merosakkan jaringan saraf dan menyukarkannya untuk menghantar signal. Salur darah juga akan menjadi lemah akibat kekurangan oksigen dan nutrien. 

Kerosakan saraf ni mesti di pandang serius. 

Oleh itu, kenalah sentiasa pastikan paras gula terkawal dengan makan ubat yang diberikan, dan ubah cara hidup kepada yang lebih sihat. 

Yang ada berat badan berlebihan, kena turunkan. Yang merokok pun kenalah hentikan jika tak mahu keadaan menjadi lebih buruk. 

Rawatan Alternatif Untuk Meringankan Simptom Kerosakan Saraf Dan Mengawal Gula Pesakit Kencing Manis

pengedar shaklee kuantan

Set suplemen ini adalah 100% semulajadi dan mempunyai ujian klinikal. Ia selamat di ambil oleh pesakit kencing manis dalam jangka masa panjang.

Set ini akan membantu mengawal paras gula yang tinggi dalam darah, melancarkan peredaran darah, menggalakkan pengaliran darah beroksigen dan membekal nutrien yang diperlukan oleh pesakit kencing manis.

Suplemen ini bukan ubat dan ia tidak menggantikan ubat yang di makan. Suplemen bertindak menyokong keperluan nutrisi sahaja. Oleh itu ubat yang diberi oleh doktor mesti kena makan. 

Jika ada sebarang persoalan atau berminat untuk mencuba set ini, hubungi saya Puan Suhaila di www.wasap.my/0129645614

Bagi pengguna kad debit atau kad kredit boleh membuat belian secara online di sini:


*Produk ini tidak bertujuan untuk merawat, mengubat, mendiagnosis atau mencegah sebarang penyakit.

4 comments:

  1. Gandingan mantap dalam permasalahan saraf...kebas..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas perkongsian ilmu yang sangat bermanfaat ni

    ReplyDelete
  3. sekarang ni dah banyak rawatan alternatif.. nasib baik ade shaklee

    ReplyDelete
  4. Tq info yang bagus. Moga ramai baca dan beri kesedaran

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...