Pages

Monday, 6 March 2017

Punca Penyakit Kronik Kanser, Diabetes, Strok Di Usia Muda

Pernah tak tengok orang kena gangren? Ada bahagian tubuh dia dah buruk, jadi hitam, lepastu doktor suruh buang je. Contoh paling banyak berlaku ialah sebab kencing manis. Tu contoh je.

Kerosakan sel akibat nekrosis
Secara semulajadinya, sel kita ni memang akan mati, berganti baru, mati lagi, berganti lagi sampailah kita menemui ajal. Sel ni dinamakan sel APOPTOSIS. Allah dah programkan dengan cukup cun dan cantik dah.. masyaAllah.

Tetapi...

Ada satu keadaan, sel kita mati, tapi tidak berganti-ganti, malah dia siap merosakkan pulak sel-sel berdekatan dia. Jahat dia ni. Sel mati yang secara tak sengaja ni dinamakan NEKROSIS.
Sel nekrosis ni kan, bila dia mati, dia akan keluarkan sejenis bahan kimia berbahaya yang mana akan turut merosakkan sel-sel berhampiran dengannya. Jadi, sedikit demi sedikit, sel yang elok pun akan rosak.

Lama kelamaan, bila sel dah rosak, ia akan rosakkan pula keseluruhan sistem, dan akhirnya berlakulah kematian. Atau dalam sesetengah kes, bila bahagian tu tak dapat di selamatkan, doktor akan suruh buang je sebab tak nak sel lain pun terjangkit sama. 

Antara punca sel nekrosis ini berlaku ialah disebabkan kecederaan, jangkitan, kuman, toksin, radikal bebas, inflamasi, trauma pada sel dan sebagainya.

Dulu, beratus tahun dahulu, toksin tak banyak seperti sekarang. Dulu badan manusia mampu tanggung lagi. Tapi sekarang tak. Badan dah tak mampu nak tanggung timbunan anasir-anasir jahat diatas tu tadi.

Toksin sangat banyak disekeliling kita, even hari-hari pun badan kita terdedah kepada anasir jahat tu.
Sebab tu kalau sedar dan perasan, ramaaaaiiiii sangat orang muda-muda umur 20-an, 30-an dah ada penyakit yang teruk-teruk macam kencing manis, strok, kanser, dan sebagainya. Muda-muda pun dah kena potong kaki sebab sel dah rosak.

Itu petanda sel nekrosis 'membiak' dengan jayanya.

Sekarang ni, mahu tak mahu, kita perlukan sokongan daripada suplemen. Dan yang paling power dah tentulah Vivix. 

Resveratrol dalam Vivix dapat membantu proses penggantian sel berjalan dengan lancar. Sel-sel yang rosak dan mati tu akan dimusnahkan dan di ganti semula dengan sel baru yang lebih sihat.

Vivix juga membantu dengan cara menggalakkan penuaan secara sihat dan semulajadi. Kita tak nak sel kita cepat rosak dan sakit akibat nekrosis. Kalau boleh biarlah secara apoptosis. Haa gitu. 

Jaga dan sayangilah sel kita. Betul, semua yang hidup pasti mati. Tapi sementara Allah bagi peluang untuk hidup ni, sama-samalah jaga kesihatan sel dan tubuh badan kita.

Berminat mengetahui lanjut mengenai Vivix dan membuat belian, hubungi:

-Puan Suhaila-

012-9645614

Shaklee Malaysia
ID:868994

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...