Pages

Thursday, 2 March 2017

Cara Terbaik Merawat Jerawat Yang Susah Nak Hilang

"Tahun depan umur saya dah 35 tahun, tapi jerawat di muka saya ni macamlah umur saya 17 tahun. Malu kat kawan-kawan yang kulit dah flawless, takde sebarang masalah. Fed up macam ni!"

Sebenarnya ramai je yang ada masalah macam ni. Masalah jerawat ni memang susah nak cakap sebab ia bersifat subjektif.

Punca jerawat tu ada macam-macam. Daripada stress tak cukup tidur hinggalah ke timbunan toksin dalam badan.

Bagi wanita, masalah jerawat payah benar nak hilang ni selalunya disebabkan oleh hormon yang tak seimbang dalam badan.

cara hilangkan jerawat

Dah kerap cuci muka, pakai skincare terbaik sekalipun belum tentu dapat menghapuskan jerawat hingga ke akar umbi. Kenapa?

Jerawat tu bermula bila liang roma atau pori pada wajah dan kulit kita ni tersumbat oleh sebum (minyak). Apabila semakin banyak sebum, liang yang tersumbat tu akan jadi semakin membesar dan bengkak, sebab semakin banyak sebum tersumbat dibelakangnya.

Bila dah terlalu bengkak, dinding folikel pun pecah, mengeluarkan cecair seakan nanah.

Hati-hati dengan alat make-up

Bahan berminyak tertentu yang ada dalam alat mekap boleh menggalakkan lagi pengeluaran jerawat. Cuba tengok muka orang yang banyak sangat pakai mekap tu, jerawat pun banyak juga. Betul tak? Tapi tak semua la..

Nak pilih mekap, pilih yang berasaskan air (water-based) supaya dapat kurangkan kebarangkalian timbulnya jerawat.

Masalah jerawat selalunya hilang apabila umur kita meningkat. Namun begitu, ada juga yang tak selesai-selesai, macam kes di atas tadi tu. Umur 30-an, 40-an pun masih lagi berjerawat, itu mungkin disebabkan oleh lebihan hormon androgen.

Bagaimana cara merawat jerawat di usia 30-an ni?

Baik pada orang tertentu, tak semestinya baik pada orang lain pula. Tapi anda bolehlah cuba dapatkan krim berikut di farmasi atau melalui preskripsi doktor pakar kulit:

  • gel dan krim benzoyl peroksida
  • oral antibiotics
  • krim retinoid
  • pil kontraseptif (perancang)
  • steroid receptor-blocking agents
Dengar nama pun macam menakutkan je. 

Mahu tak kalau saya tunjukkan satu cara semulajadi  yang terbaik untuk selesaikan masalah jerawat anda?

Cuba suplemen Vivix!


Bagaimana Vivix membantu menangani masalah jerawat? 

1. Vivix bertindak mencuci atau detoks sel dengan menyah-toksin yang terdapat pada kulit

2. Vivix bertindak menguatkan sistem imun dengan itu mencegah jangkitan bakteria pada kulit yang buat jerawat jadi teruk.

3. Vivix mengawal atur semula hormon yang tak seimbang

4. Vivix memulihkan semula sel kulit yang rosak

5. Vivix mengandungi antioksidan resveratrol yang terbukti dapat memperbaiki masalah jerawat serta merencat pertumbuhan bakteria penyebab jerawat. 

Memang best makan Vivix ni. Dan selain makan, Vivix ni boleh di sapu pada wajah sebagai masker!

Jom tengok testimoni mereka yang hilang masalah jerawat lepas makan Vivix.

Testimoni 1:



Testimoni 2:



Testimoni 3:



Testimoni 4:


Yang bestnya, Vivix ni bukan sekadar merawat jerawat, tapi bagi efek awet muda juga. Ini terbukti secara saintifik!

Banyak sangat lagi khasiat Vivix. Nak tahu kena rasa sendiri ;)

Harga Vivix sebotol ialah RM475. Anda boleh jimat jika beli 2 botol Vivix. 


Serius tak rugi, malah berbaloi-baloi! Nak hilang jerawat cepat, jom hubungi saya segera.

-Puan Suhaila-

012-9645614

Shaklee Malaysia

ID:868994

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...