Pages

Monday, 6 February 2017

Cara Sembuhkan Luka Bersalin Cesarean Dan Normal Dengan Cepat

Waktu lepas bersalin ni adalah waktu dimana badan wanita sangat lemah dan 'fragile'. Pernah ada seseorang stress dan sedih sangat lukanya dah sebulan tapi tak baik-baik lagi. Nak buat kerja pun susah.

Mana tahan kan. Walaupun kita digalakkan banyak berehat, tapi tetap juga perlu bangun, susukan anak dan buat kerja ringan serba sedikit. Nak pulak bila anak dah ramai.

Bersalin secara pembedahan cesarean atau normal, kedua-duanya tetap kena jaga elok-elok. Orang czer lukanya di perut, manakala orang bersalin normal lukanya di kawasan vagina.


Tapi, kalau lukanya lambat sangat baik, kita tetap rasa tak selesa.

Cara penjagaan luka juga sebenarnya  hampir sama je.

1. Tidak boleh mengangkat beban berat. 

Jangan terlalu kerap mengangkat bayi kerana ia memberi tekanan pada otot dalaman dan kawasan yang luka.

2. Banyakkan minum air kosong

Ramai orang takut nak minum banyak air kosong banyak ada yang kata nanti jadi becak. Apakah? Takde mengena minum air banyak dengan vagina yang becak. huhu..

Sel badan kita sangat perlukan air untuk lancarkan peredaran darah, mengelakkan kekeringan, sembelit dan sebagainya. Dan air tu pergi ke sel-sel, dia tak bertakung di tempat luka tu.

Cukupkan 8 gelas air kosong, ambik sikit sikit dalam sehari, bukan terus telan 8 gelas.

3. Makan cukup zat

Orang berpantanglah yang paling makan tak cukup zat padahal badan merekalah yang paling perlukan zat nutrisi yang cukup dari protein, vitamin, karbohidrat, mineral, lemaknya, semua ni saling bekerjasama nak pulihkan badan yang lemah tu tadi.

4. Bersihkan luka dengan betul

Letakkan ubat yang diberikan, pastikan kawasan luka sentiasa dalam keadaan kering. Luka yang lembap menyebabkan kuman mudah membiak, maka akan berlaku jangkitan dan lambat baik. Lap perlahan-lahan kawasan luka tersebut.

Bagi yang bersalin normal, pastikan kerap tukar pad untuk elakkan lembapan berlebihan.

5. Jika mengesan jangkitan telah berlaku, atau mendapati luka belum sembuh, jadi gatal, radang, bengkak dan kemerahan atau bernanah, silalah berkunjung ke klinik berhampiran.

Minuman Untuk Ibu Berpantang

Selain mengamalkan jamu, akar kayu, herba dan suplemen, ibu lepas bersalin boleh juga mengamalkan Vivix Shaklee ni.

Minuman sirap anggur ini akan membantu memulihkan luka dengan cepat sama ada luka bersalin normal atau pembedahan. Ia sangat digemari ibu lepas berpantang kerana cara pengambilannya sangat mudah tapi hasilnya cepat dan superb!





Sekarang ni memang ramai ibu-ibu memilih untuk berpantang dengan Vivix selain set bersalin Shaklee yang biasa. Ini kerana Vivix amat membantu dengan cara:

1. Memulihkan kerosakan sel dengan cepat. Dengan itu luka bersalin atau pembedahan cepat baik.

2. Mencegah jangkitan kuman di kawasan luka.

3. Menguatkan badan dan memberi tenaga. Badan akan rasa cergas dan sihat.

4. Menggalakkan pertumbuhan sel yang baru yang lebih sihat

5. Membantu mengawalatur semula hormon terutama lepas bersalin

6. Mengurangkan keguguran rambut kronik lepas bersalin, dan menggalakkan pertumbuhan rambut baru.

7. Mengurangkan kesan parut luka.

 Vivix ni antioksidan kuat yang sangat diperlukan oleh sel badan untuk mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Semakin banyak sakit, semakin banyak radikal bebas terhasil, dan Vivix membantu meneutralkannya semula.

Nak berpantang dengan seronok, cuba Vivix.

Harga sebotol cuma RM475 sahaja. Belian 2 botol akan melayakkan anda untuk dapat harga ahli, keahlian percuma dan cashback bonus bernilai RM38!

Berminat untuk cuba berpantang dengan Vivix, hubungi:

-Puan Suhaila-

012-9645614

Shaklee Malaysia

ID:868994

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...